Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Efekt aktivizačního programu na soběstačnost seniorů v domě s pečovatelskou službou
Sýkorová, Kateřina ; Daďová, Klára (vedoucí práce) ; Majorová, Simona (oponent)
Autor: Kateřina Sýkorová Název: Efekt aktivizačního programu na soběstačnost seniorů v domě s pečovatelskou službou Cíl: Hlavním cílem práce bylo zjistit, zda po proběhlém programu dojde u skupiny probandů z domu s pečovatelskou službou ke zlepšení soběstačnosti. Metody: Studie se zúčastnila pětičlenná skupina probandů z domu s pečovatelskou službou ve věku od 70 až 90 let. Skupina probandů byla tvořena čtyřmi ženami a jedním mužem. Tito jedinci podstoupili individuální cvičební lekce zaměřené na rozvoj jemné motoriky, zručnosti a rozvoj senzomotorických funkcí po dobu 8 týdnů (1 lekce týdně). Pro hodnocení výše uvedených funkcí byl před intervencí a po ní použit orientační Moberg pick up test. Test byl u každého probanda prováděn čtyřikrát. Na dominantní i nedominantní ruku byl absolvován test dvakrát, jednou se zrakovou kontrolou a podruhé bez zrakové kontroly. Dále jedinci subjektivně hodnotili změnu své soběstačnosti pomocí anketního šetření po intervenci. Výsledky: Z výsledků Moberg pick up testu vyplývá, že došlo ke zlepšení u 8 z 16 měření jemné motoriky. U dvou probandů došlo několikrát k časovému zlepšení o více jak 10 %. Závěr: Cvičebním programem došlo u poloviny měření k velkým časovým pokrokům. Testovaní probandi poznamenali, že je cvičební program bavil a že nadále budou některé...
Možnosti rozvoje dítěte raného věku pomocí pohybu
Chadimová, Helena ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Přibyl, Ivan (oponent)
Anotace: Diplomová práce se zabývá možnostmi a způsoby rozvoje dítěte v předškolním věku. Cílem práce je prokázání pozitivního vlivu řízených pohybových aktivit a větší efektivity na proces učení se dovednostem, znalostem a rozvoji schopností, dětí ve věku od dvou do čtyř let, a to v rámci všech pěti vzdělávacích oblastí RVP PV. Využita byla metoda experimentu spočívajícího v realizaci čtrnáctidenního působení na experimentální skupinu dětí s cílem působit na jejich celkový rozvoj pomocí pohybových aktivit. Šetření bylo založené na absolvování výchovně vzdělávacího programu využívajícího pohybové i nepohybové aktivity, na vstupním a výstupním měření úrovně týchž dílčích schopností, dovedností a znalostí dvou skupin dětí po osmi členech a srovnání získaných výsledků. Zjištěno přitom bylo, že pohybové aktivity lze u předškolních dětí využít v rámci výchovně vzdělávacího procesu coby jednu z jeho složek, a to jako se srovnatelným efektem jako při využití aktivit nepohybového charakteru. Klíčová slova Pohyb, ontogenetický vývoj, rozvoj dítěte, předškolní věk, hra
Rozdíl mezi chlapci a dívkami v pohybových aktivitách v předškolním věku
Slípková, Alena ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Engelthalerová, Zdeňka (oponent)
ROZDÍL MEZI CHLAPCI A DÍVKAMI V POHYBOVÝCH AKTIVITÁCH V PŘEDŠKOLNÍM VĚKU Anotace Tato diplomová práce se zabývá genderovou analýzou pohybových aktivit chlapců a dívek předškolního věku, navštěvující mateřské školy v Praze 4. Cílem je zmapovat, zda jsou pohybové aktivity chlapců a dívek v předškolním věku generově zatíženy. Pro sběr dat bylo použito dotazníkové šetření. Diplomová práce se v teoretické rovině zabývá problematikou gender, pohybem a motorikou se změřením na předškolní věk a systémem předškolního vzdělávání v České republice. V praktické části zjišťuje vztah předškolních dětí k pohybovým aktivitám a porovnává je podle pohlaví, zkoumá, zda jsou názory rodičů zatíženy genderovými stereotypy a ověřuje vliv rodiny na pohyb dětí. Klíčová slova: Gender, pohybové aktivity, předškolní dítě, chlapec, dívka, mateřská škola, pohyb, rodina, genderové stereotypy
Úroveň základních motorických dovedností předškolních dětí ve vztahu k podmínkám mateřské školy
Račanová, Pavlína ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Kuhnová, Věra (oponent)
Práce se zabývá problematikou pohybových činností předškolních dětí. Pohyb je zde postaven do roviny důležitého aspektu v celostním vývoji předškolního dítěte, jehož absence může tento vývoj ohrozit. V teoretické části práce jsou definovány pojmy pohyb, základní pohybové dovednosti a zmapován jejich vývoj se zaměřením na specifika předškolního věku. Přibližuje rovněž postavení pohybových činností v předškolním vzdělávání. V praktické části jsou porovnány výsledky motorického testu předškolních dětí z vybraných mateřských škol a vyhodnoceny ve vztahu k jejich podmínkám.
Vybavenost zahrady mateřské školy ve vztahu k pohybovým aktivitám a potřebám dětí
Bromová, Klára ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Jahodová, Gabriela (oponent)
Práce je strukturována do teoretické části, v níž se pojednává o potřebách dětí ve vztahu k zahradě mateřské školy. Velká část je věnována pohybu a hře. Dále je zde pojednání o přírodních zahradách a výčet přírodních herních prvků. Praktická část podrobně popisuje současný stav a vybavení školní zahrady patřící k fakultní mateřské škole Sluníčko pod střechou při PedF UK. Analýza podmínek této zahrady je podložena výzkumnými metodami přímého pozorování, dotazníkového šetření s učitelkami a dále pak metodou interview s ředitelkou školy. Dále je tato část práce také věnována výzkumu, jehož cílem bylo zjistit, jaké jsou představy dětí o vybavenosti této zahrady. Výzkum byl založený na práci dětí s předem připraveným výzkumným nástrojem. Výzkum ukázal, že učitelky jsou se současnou podobou zahrady spokojené, pouze by zahradu doplnily o drobné nové herní prvky. Dětem prvky, které jsou součástí nynější realizace zahrady, také vyhovují a dávají jim přednost před nabídkou jiných moderních variant. Z hlediska drobných hraček a pomůcek už podmínky školky vyhovují méně, děti uváděly především takové věci, které nejsou běžnou součástí nabídky této školky. KLÍČOVÁ SLOVA předškolní věk, mateřská škola, zahrada mateřské školy, realizace zahrady, přírodní prvky, herní prvky, pohyb, hra, hračky, pomůcky
Možnosti řízení pohybových aktivit u dvouletých dětí
Košťálová, Martina ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Kainová, Lucie (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá faktory ovlivňující efektivitu řízení pohybových aktivit se dvouletými dětmi. V teoretické části je zaměřena na vývojová specifika dvouletých dětí, která jsou třeba při vzdělávání těchto dětí zohlednit. Zároveň se zabývá pohybem a specifiky řízení pohybových činností pro děti tohoto věku. Teoretická část je poté aplikována na praktickou část, která se týká realizací pohybových aktivit ve dvou mateřských školkách, následných návrhů na úpravu, opětovných realizací s úpravou a reflexemi. Výzkum je doplněn o anketu a řízený rozhovor s učitelkou, která se do věkové skupiny dětí od dvou do tří let přesunula z předškolní skupiny a nemá s těmito dětmi žádné předchozí zkušenosti. Při řízení se jako zásadní faktor ukázala špatná organizace s časovými prostoji a nedostatek názornosti.
Pohyb dětí předškolního věku při volné hře v prostředí mateřské školy
Klímová, Veronika ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Jahodová, Gabriela (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou pohybu dětí předškolního věku při volné hře v mateřské škole. Hlavním cílem práce bylo zjistit, jaké jsou ve vybraných mateřských školách podmínky pro pohyb ve volné hře a pomocí experimentu stanovit, zda upravené podmínky zvýší pohybovou aktivitu dětí a zároveň udrží potřebnou míru bezpečnosti. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je popsána charakteristika dítěte předškolního věku, potřeba a důležitost pohybu v tomto věku, definice a typy her a nakonec problematika podmínek ve třídě mateřské školy při pohybu ve volné hře. Pro praktickou část byly zvoleny tři metody. Těmi jsou pozorování ranní volné hry ve čtyřech mateřských školách, dotazník s učitelkami z těchto mateřských škol a experimentální ověření nabídky tří pomůcek k volné hře s jednou skupinou dětí. Výsledky diplomové práce ukazují, že volný pohyb dětí v prostorách běžných mateřských škol dle učitelek komplikují především velikosti prostorů tříd a počet dětí ve třídách. Bohužel tak při mém pozorování v 75 % případů nebyl umožněn dětem spontánní pohyb v prostorách třídy. Z pozorování a odpovědí učitelek také vyplynulo, že žádoucí je rozdělení třídy pro klidové aktivity a pro ty pohybové, což ale není běžnou praxí. Pro bezpečnou podporu pohybových činností dětí, je...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.